Galeria

Bee-bot: robòtica a educació infantil i primer de primària

La segona setmana de novembre ens van arribar des del Centre de Recursos Pedagògics de l’Eixample aquests 4 personatges anomenats “bee-bot” per quedar-se uns dies entre nosaltres.

Els bee-bot carregant bateries

Els bee-bot carregant bateries 

Es tracta de 4 robots en forma d’abella. Com tots els robots, els bee-bot fan tot allò per a què han estat programats.

I, qui programa aquests robots? Doncs, els nens i nenes que volen jugar amb ells.

Com? Mitjançant els botons que tenen a l’esquena. Cada vegada que pitgem el botó corresponent el bee-bot farà: un pas endavant, un pas enrera, gir de 90º a la dreta, gir de 90º a l’esquerra, esborrar totes les ordres i… executar les ordres que li hem donat.

Al terra de la classe hi hem posat unes graelles amb uns quadrats de 15 cm x 15 cm que és la distància que fa un pas del bee-bot. A partir d’aquí proposem als nens i nenes diferents reptes: “tomba l’animal de plàstic, fes que passi per sobre de la castanya sense passar per sobre de cap pelló, agafa aquella nau espacial, fes que camini tres passes…” I, més endavant, hem fet que dibuixessin abans en un paper el recorregut que volien que fes el bee-bot afegint-hi també els botons que havien de pitjar per donar-li després les ordres pertinents (en definitiva, per programar-lo)

Objectius: treballar l’orientació espacial, resolució de problemes, anticipació… Jugant jugant, programació.

Vídeos

Àlbums d’imatges

 Els bee-bot a P3

 Els bee-bot a P4

 Els bee-bot a P5

 A primer de primària es van realitzar dues sessions d’una tarda amb mig grup classe cadascuna d’elles. Un tastet per experimentar plegats les possibilitats d’aquest enginy.

Anuncis

One response to “Bee-bot: robòtica a educació infantil i primer de primària

  1. Retroenllaç: Bee-Bot a l’Escola Thau Sant Cugat | Desperta, mestre!